Reklam
Film Haberleri

‘Umut Verici Genç Kadın’ toplumsal cinsiyetçiliği ortadan kaldırmak için modayı nasıl kullanıyor?

reklam
Reklam


Tİşte bu yılki Oscar’lara aday gösterilen birçok önemli film vardı, ama belki de hiçbiri Gelecek Vaat Eden Genç Kadınlar. Beş kategoride bahsi geçen (ve birini kazanan) filmin cesur anlatımı ve tecavüz ve cinsel saldırı gibi zor konuları ele alma istekliliği onu kalabalıktan ayırdı. Ama aynı zamanda onu bu kadar benzersiz kılan ve çok daha azı hakkında yazılmış olan şey, yönetmen Emerald Fennell’in mesajını uygulamak için ustaca modayı kullanmasıydı.

Tecavüz ve sürükleyici tecavüz-intikam gerilim filmi Cassie’yi (Carey Mulligan) takip eder: Geçmişteki travması – en yakın arkadaşı Nina’nın tecavüzü ve ardından ölümü – onun sorumlulardan intikam almasına yol açan genç bir tıp fakültesi terk edilmiş. Cassie gündüzleri bir kafede çalışıyor, kaşlarını çatarak müşterilere bakıyor ve ona asılan yırtıcı adamları havaya uçuruyor. Geceleri otantik halini alır. Gece kulüplerini araştırıyor, dayanamayacak kadar sarhoş gibi davranıyor, aynı tip erkekleri onunla eve gitmeye ikna ediyor, böylece eylemlerini seslendirebiliyor. Ondan sürekli olarak yararlanmaya çalıştıkları için, onlar hakkında haklı çıktığını defalarca kanıtladı.

reklam

Gelecek vaat eden, genç kadın
Carey Mulligan ve Bo Burnham ‘Promising Young Woman’da. KREDİ: Alamy

Cassie’nin gündüz pembe tırnaklarını, eflatun rujunu ve çiçekli elbiselerini görün, her düşüncenin güneş ışığı ile dolu olduğunu varsayarsınız. Yine de, daha sonraki eylemleri, bu moda seçimleriyle ilgili sahip olduğumuz çocuksu imajı tamamen altüst ediyor. Mesele açık: Kadınlar hem sevimli çocuk hem de kadın şişko olmalı, ancak yalnızca doğru zamanlarda – ve yalnızca erkek şartlarında.

reklam

Bu arada, kulüp dans pistinde baştan çıkarmanın teçhizatıyla süslendi: cildi sıkı beden kıyafeti elbiseleri ve sahte sarhoş bir şekilde sendelemek için yüksek topuklu ayakkabılar. Cassie’ye “bunu sorduğu” söylendi, bu pek çok kadın için çok tanıdık bir ifade. – bakın 2019 çalışması Bu, Birleşik Krallık’taki erkeklerin kadınların açık kıyafetler giymeleri durumunda saldırıya uğrama ihtimalinin daha yüksek olduğuna inandığını gösterdi. Kadınların bedenleri – topluma göre, ancak burada Fennell’in meydan okuduğu – erkeklerin eylemlerinden sorumlu.

Gelecek vaat eden, genç kadın
Carey Mulligan ‘Promising Young Woman’da. Kredi: Odak Özellikleri

Elbette, giysiler filmlerde bir karakterin ruh halinin görsel kısaltması olarak sıklıkla kullanılmıştır. 70’ler ve 80’lerde pek çok korku ve sömürü filmi, stil sahibi görünen ve sert davranan güçlü kadınların etrafında toplandı. Abel Ferrara’nın 1981 tecavüz intikamını alın Bayan .45, Zöe Lund’un tecavüzü onu bir rahibenin alışkanlığı olan kızıl dudaklı, silahlı bir suikastçıya dönüştüren dilsiz ve uysal bir terzi olan Thana’yı oynadığını gördü. Gelecek vaat eden, genç kadın aslında Ferrara’nın kült klasiğine, Cassie’nin ‘seksi hemşire’ kostümü ile Nina’nın tecavüzcüsünün bekarlığa gizli gizli girdiği zaman saygı gösteriyor. Kadınlara sunulan her Cadılar Bayramı kostümü geleneğidir: sürtük * buraya meslek ekle * – bir kadının profesyonel bir rolde ciddiye alınması fikrini alay etmesi gerekiyordu. Cassie’nin çekimi neredeyse karikatürize görünüyor ve Joker olarak Heath Ledger ile çarpıcı bir benzerlik taşıyor. Kara şövalye, lekeli rujuyla. Kıyafet ayrıca Cassie’nin başarısız mesleki hayatı hakkında bir yorum işlevi görür: Al (Chris Lowell) ve Ryan (Bo Burnham) “ayağa kalkar” ve doktor olurken, Cassie ve arkadaşının kariyeri erkeklerin eylemleri tarafından mahvolur. Şimdi, tıpta başarılı olabileceği tek yer, bir bekarlığa veda partisinde yalancı erkekler tarafından nesneleştirilen bir striptizci gibi davranmaktır.

Burada bahsetmeye değer bir başka film de İsveç’in cesur sömürü filmi. Gerilim: Zalim Bir Resim (1973), tatlı ve alçakgönüllü kahramanı Madeline’in erkek esirleri tarafından tecavüze uğradığını ve sürekli olarak aşağılandığını gören (1973). Daha sonra, Noel Baba kırmızısı mini etekten kaygan bir deri cekete dönüştüğünde (eşleşen siyah göz bandı ile eşleştirilmiş ve kesilmiş av tüfeği) ne kadar değiştiğinin göstergesidir. QuentinTarantino’nun onu o kadar sevdiği bildirildi ki, Bill i öldürElle Driver.

Bayan 45
Zöe Lund, Abel Ferrara’nın 1981 klasiği ‘Ms .45’. KREDİ: Alamy

Bu filmlerde, bir karakter (genellikle) bazı korkunç olaylardan sonra sıklıkla kıyafet değiştirir. Cassie’nin sopası olsun ya da GerilimMadeline’in diz boyu siyah çizmeler giymesi, yeni intikamcı görünüşü her zaman kadınsılığını güçlendirdi – seksi olarak düşündüğümüz şey, korkutucu hale geldi.

Emerald Fennell, Cassie aracılığıyla, karakterlerin sesleriyle ifade edemediklerini ifade etmenin bir yolu olarak kıyafet kullanan kadın cepheli filmlerin mirasını sürdürüyor, genellikle susturuldukları için (fiziksel olarak Bayan 45) veya mecazi olarak (hikayelerine inanılmadığında). Gelecek vaat eden, genç kadın bu karakterlerin gücünü alır ve duygularını yalnızca kıyafetlerle ifade edebilen pek çok duyulmamış kurbanın sesini geri verir.





Source link

reklam
reklamm

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

reklam
Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Lütfen Reklam Engelleyiciyi Kapatınız